Povestea Noastră

Lenoard Caffe

Povestea Leonard Caffe începe cu aproape 25 de ani în urmă, la Timișoara, unde Mihail Florescu înființează alături de alți doi parteneri compania S.C. Phoenix Impex SRL. Tot atunci ia naștere “Torrefatione Italiana”, prima prăjitorie din oraș și una dintre puținele existente în țară la acea vreme, și se înregistrează “CAFFÉ MIC”, un brand deschizător de drumuri pentru ceea ce avea să constituie piața locală a cafelei în anii următori.

 

În 1991, Mihail Florescu aduce în orașul florilor de pe Bega, după aproape zece ani de viață în Italia, nu doar tehnologia Petroncini, al cărei membru devine prin căsătorie, ci și „espresso italiano” sau tradiția cafelelor arabice ideale pentru ibric. Era un început de drum care avea să-I aducă numeroase satisfacții.

 
Caffe Mic

A fost un blend incredibil, care s-a bucurat de notorietate în Timișoara și a schimbat tradiția de consum a românilor. Erau primii ani de după Revoluție, când românii începeau să descopere gustul cafelei adevărate după anii de comunism, o epocă în care se făcea o contrabandă nebună. A fost bestial, în primul rând pentru că nimeni nu ințelegea ce vreau să fac și, în al doilea rând, pentru că era o devalorizare incredibilă. Cafeaua robusta costa foarte puțin, vindeam într-un an cam cât vând acum într-o lună jumate. La sfârșit de an, când am schimbat banii în bancă ca să plătesc furnizorul aveam mai puțin de jumătate din ce adusesem, primii trei ani au fost pe pierdere, atunci câștigau evazioniștii,

mărturisește Mihail Florescu, fondatorul companiei.

 
Lenoard Caffe Coffee

Următoarea etapă în viața firmei este anul 1996, când activitatea este transferată în Capitală, iar acțiunile S.C. Phoenix Impex SRL trec în portofoliul Global Trade, al cărei unic acționar este Mihail Florescu. O schimbare de bun augur din punct de vedere financiar și care deschide practic calea dezvoltării ulterioare. La acea vreme, cafeaua se vindea vrac, solicitările zilnice fiind de 150 -200 kg, adică cam cât se cerea la Timișoara într-o lună întreagă. În prima lună, de exemplu, la București s-a ajuns la un volum al vânzărilor de șase tone de cafea. Este și momentul unei premiere pentru piața locală, Mihail Florescu folosește pentru prima dată în România o nouă tehnologie – prăjirea cafelei pe flux de aer cald.

 
Caffe Leonard Caffe

Doi ani mai târziu, este înregistrată marca Leonard Caffe, care s-a consacrat prin tradiție, pasiune și calitate. Brandul era deja vizibil pe piață, bucurându-se de recunoaștere în rândul consumatorilor, ceea ce face să devină firesc următorul pas: deschiderea primei cafenele cu degustare din România în atmosfera boemă de pe strada Avrig. Era o noutate nu doar pentru România, ci și o raritate pentru Europa, mai ales că aici puteau fi degustate nu mai puțin de 25 tipuri de cafea, iar clienții își puteau lua cafea și pentru acasă.

 

În 2008, activitatea de producție se mută în localitatea Cornetu, aflată la circa 20 de km distanță de Capitală. Noua clădire, construită la marginea pădurii, devine în scurt timp un adevărat templu al cafelei. Este locul unde se prepară miscele cu arome unice pe piața românească, a căror faimă a trecut și peste ocean, dar și o lume de poveste în care poți să descoperi atmosfera din vremuri de mult apuse.

 

Leonard Caffe este primul producător român de cafea care a reușit să trezească și interesul americanilor cu marca Cafeaua Vampirului, un blend exotic, ciudat și enigmatic precum Vlad Dracula, care ne îmbie cu arome de scorțișoară și un praf fin de ardei iute.

 

Atelierul de Cafea, o rețea în plină expansiune

 
Lenoard Caffe

Un obiectiv important pentru Leonard Caffe pentru perioada următoare este dezvoltarea rețelei de Ateliere de Cafea – zece unități în prezent, deschise în provincie și Capitală – scopul fiind uniformizarea pieței cafelei de calitate din punct de vedere al prețurilor, după cum susține Mihail Florescu.

 

Leonard Caffe produce lunar circa 10 de tone de cafea – importurile se ridică la 150 de tone -, având în portofoliu 35 de tipuri de cafea ambalate ca blenduri diferite, iar ca brand de origine – 25 de tipuri de cafea. Cafeaua este adusă din portul italian Trieste, de unde se face aprovizionarea cu 22-25 de tipuri de cafea. Pe baza acestora se fac miscelele, un amestec de mai multe tipuri de cafele, robusta sau arabica sau numai arabica. Leonard Caffe are în portofoliu miscele precum Miscela Gold, Ora și Avendis.

 

Pe lista clienților se află lanțul HoReCa (Miscela Oro, Degusta Suprema, Miscela Italiana, Miscela Decofeinizată), dar și rețeaua vending. Printre cele mai cunoscute mărci din portofoliu se numără Cafeaua Vampirului, Avedis și Cafeaua Bunicii.